Ekskurzija Rogaška Slatina-Podčetrtek
Študentje magistrske usmeritve »Podjetnistvo in inoviranje«, univerzitetne usmeritve »Podjetništvo« in nekaterih drugih predmetov, ki se izvajajo v okviru Katedre za podjetništvo in ekonomiko poslovanja, smo se v ponedeljek, 5. novembra 2012, v spremstvu dr. Karin Širec in dr. Katje Crnogaj v deževnem jutru odpravili iz Maribora proti Rogaški Slatini, kjer smo bili dogovorjeni za ogled podjetja Kozmetika Afrodita d.o.o.
Podjetje Kozmetika Afrodita deluje že od leta 1970, ko je lastnica in direktorica podjetja ga. Danica Zorin Mijošek, po izobrazbi kozmetičarka, odprla svoj prvi kozmetični salon, ki je nudil popestritev takratni turistični ponudbi Rogaške Slatine. Danes mednarodno podjetje Kozmetika Afrodita d.o.o. razvija in nudi široko paleto izdelkov za nego obraza, telesa in las iz pretežno naravnih sestavin s konstantno kakovostjo. Imajo tri lastne kozmetične salone, zaposlujejo okoli 130 ljudi, proizvajajo okoli 600 izdelkov in so prisotni na trgih bivše Jugoslavije in južnih državah EU, v zadnjem letu pa prodirajo tudi v Rusijo. Vse to in še več smo izvedeli v zanimivem predavanju gospe Judite Železnik, ki je zadolžena za tržno komuniciranje podjetja in ki nas je podrobneje seznanila z izzivi in pastmi mednarodnega poslovanja. Iz podjetja smo odšli navdušeni nad vzorčki, ki smo jih prejeli kot darilo in nakupi, ki smo jih opravili v trgovini podjetja.
V dopoldanskih urah smo krenili iz Rogaške Slatine, doma Kozmetike Afrodite, ki je poznan tudi po steklarski industriji in zdraviliškem turizmu, proti občini Podčetrtek. Na sedežu Občine Podčetrtek nam je župan gospod Peter Misja predstavil projekte na komunalnem, infrastrukturnem in kulturnem področju, ki so jih izvedli s pomočjo črpanja evropskih nepovratnih sredstev, obsegali pa so izgradnjo kanalizacijskega sistema, obnovo cest in izgradnjo večnamenske športne dvorane. Začudeni nad dosežki, ki jih je Občina Podčetrtek uspela doseči z zgolj štirimi zaposlenimi v občinski upravi in volunterskim delom gospoda župana, smo strokovno ekskurzijo nadaljevali v Terme Olimia d.d..
Terme Olimia d.d. je podjetje, ki se ukvarja s hotelskim, zdraviliškim in kongresnim turizmom ter je v zadnjih desetletjih razvilo svojo ponudbo od namakanja v blatnih kopelih in lesenih bazenih z zdravilno vodo do celovite in kakovostne wellness ponudbe s prestižnim Wellnessom Orhidelia in Wellness centrom Thermalia. Za bivanje in odklop od vsakodnevnega življenja je poskrbljeno v Wellness Hotelu Sotelia in Hotelu Breza s štirimi zvezdicami, ki sta zasnovana za ljudi, ki zahtevajo le najboljše. Gospa Alenka Brglez iz marketinga Term Olimia nam je predstavila zanimivo zgodbo prihodnosti in uspešnosti, ki jo tržijo v tesnem stiku z okoliškimi gostišči, domačijami in ostalimi turističnimi zanimivostmi občine Podčetrtek. Ob tem močno prispevajo k razvoju gospodarstva v občini, svojim gostom pa v harmoničnem sožitju narave, vode in zdraviliškega znanja ponujajo zatočišče za njihovo telo in dušo.
Po ogledu hotelov in wellnessa smo se poslovili in odšli proti Domačiji Amon, kjer nas je pričakalo okusno kosilo.
Družinsko vinarsko podjetje Amon d.o.o. je najstarejše v Sloveniji. V njihovi kleti dozoreva širok izbor virštanjskih vin, žlahtnih predikatnih in arhivskih vin ter darilni asortiman vin. Podjetje sestoji iz gostišča, Penziona Natura Amon s štirimi zvezdicami, golf igrišča z devetimi igralnimi polji in vadiščem, konferenčnih prostorov, vrtov in sadovnjakov. V gostišču ponujajo hrano po starih domačih receptih in po bio receptih, za katere pridobivajo surovine iz lastnih vrtov. So dobitnik certifikata za ekološko kmetovanje. Domače proizvode prodajajo v svoji trgovini »Trgovinici pri babici«. Ponujajo tudi organizacijo porok. V poslovanje družinskega podjetja Amon in degustacijo treh vin nas je prijazno popeljal gospod Darko Halužan.
Na ekskurziji smo bili deležni vpogleda v poslovni in podjetniški svet štirih različnih razsežnosti, ki jim je skupno to, da so vodje poslovnih procesov maksimalno izrabili dane resurse in sestavili dodelano, obsežno in strankam mamljivo ponudbo, ki jo znajo dobro prodati. Kozmetika Afrodita, Terme Olimia in Domačija Amon so podjetniške zgodbe o tem, kako uspeti z lastno iznajdljivostjo, kančkom tradicionalnosti in trdim delom. Občina Podčetrtek pa je dokaz, da se z majhnim številom zelo sposobnih ljudi, da uspešno izpeljati evropske projekte in zaključiti številne investicije. Vse destinacije, ki smo jih obiskali pri tem vselej združuje zadovoljstvo potrošnika, ki je dobil še več kot je pričakoval in zadovoljstvo prodajalca, ki je ustregel stranki. Dan si bomo tako zapomnili po uspešnih podjetniških zgodbah, ki smo jih spoznali in po dejstvu, da je ta dan Drava postavila rekord v svojem pretoku in žal tudi poplavah, ki so prizadele Slovenijo.
Urška Pikl, študentka podjetništva na EPF